De böcker jag tänkte läsa…

Så är det dags för jobb igen imorgon efter nästan sex och en halv vecka ledighet! Konstigt nog känns det rätt okej att det är dags att köra igång igen. Jobbar ju med böcker bland annat…!

Tänkte nu utifrån de böcker jag listade före semestern kolla över vilka av dem jag läst i sommar alternativt läst lite i alternativt inte ens tittat åt alls.

Dessa böcker har jag läst under sommaren:

Min älskade unge – Maja Ögren Andersson
Om ett missfoster – Pauline Wågström
Snart är jag borta –  Hanna Jedvik
Inte närmare än så – Jenny Tedjeza
Kommer aldrig mer igen – Hans Koppel
Bumerang – Tatiana De Rosnay

Bäst av dessa är Bumerang! Utöver de här böckerna har jag läst en massa annat som inte fanns på mina listor.

Följande böcker har jag börjat på men inte avslutat av olika anledningar:

Gilla läget, hur allt gick åt helvete med positivt tänkande – Barbara Ehrenreich (nej, det var inte rätt tid att läsa den, för mycket fakta…)
Döden & Co – Lukas Moodyson (inte min stil just nu)
Ung, bög och jävligt kär – Johannes Sandreyo (börjat men kommer att avsluta)
Mamma sa att jag var sjuk – Julie Gregory (för flummigt tyvärr)
Elvaåringen – Staffan Westerberg (hann inte läsa klart före återlämningsdatum, men det jag hann läsa förklarar till viss del Mitt i pannkakan. Har tidigare bloggat om herr Westerberg)
Rosario är död – Majgull Axelsson (börjat men lagt undan ett litet tag)
Jag ska ge dig världen – Chufo Llorens (på sängbordet nu!)
Aldrig fucka upp – Jens Lapidus (börjat men var inte stämning, skall läsas dock)

Och dessa böcker har jag ännu inte öppnat:

3096 dagar – Natascha Kampusch
Biblioteken och juridiken – Susanna Broms
Twilightserien – Stephenie Meyer
Insidan – Liam Norberg
Stjärnlösa nätter – Arkan Asaad
Tampas med tonåringar – Björn Wrangsjö

Twilightserien har jag kikat på en massa gånger men känner ett motstånd. Nej, jag lägger ner den serien. Den säljer sig själv! Inget jag behöver tipsa om på jobbet i alla fall.

2 thoughts on “De böcker jag tänkte läsa…

  1. Tycker absolut du ska läsa twilight-serien!
    Ge den en chans, du kommer att bli förvånad. Jag lovar. Det finns en anledning till att den säljer sig själv :) Om inte annat så kan du ju lyssna på den som ljudbok, medans du gör något annat (så är inte tiden bortkastad om du nu inte skulle gilla den).

Kommentera

