E-boken i mitt hjärta?

Har av någon anledning inte intresserat mig för e-böcker i någon större utsträckning, men nu så! Fick laddat ner ett läsprogram i helgen till min ZTE Light surfplatta och så rätt in på bibblans hemsida, vidare till Regionbibliotekets sida där jag lånade hem två titlar. Riktigt smart!

Den ena boken Hej vacker av Ann-Helén Laestadius, en ungdomsbok, har jag inte börjat på än men det verkar vara en bra bok att kunna tipsa om på jobbet! Laestadius har också skrivit Ingen annan är som du samt SMS från Soppero, även dessa ungdomstitlar.

Bok nummer två är Sofie Sarenbrants I stället för dig, en fortsättning på Vecka 36 som jag läste tidigare i år. Gillade Vecka 36, även om den var aningen förutsägbar här och var, men jag vill ändå läsa hennes fortsättning och nu blir det som e-bok.

Mitt intresse för e-boken har väckts, för fast är jag. Men om e-boken är en konkurrent till kära pappersboken det vete fasen! Vad tror ni?

2 thoughts on “E-boken i mitt hjärta?

  1. Åh, jag har också just börjat upptäcka e-böcker. För min egen del har jag svårt att tro att de kommer ersätta riktiga böcker, framför allt därför att jag sällan orkar dra med mig dator eller iPad vart jag än går utan nöjer mig med min iPhone när jag är på språng. Har testat att läsa på den, men det funkar bara i nödfall. Det blir bara ett evigt bläddrande. Men kanske kanske, om man gör läsarna ännu smartare så faller man dit till slut.

  2. Tack för din kommentar! Testade också att ladda ner på min mobil men läsningen blev för hackig då jag fick bläddra mest hela tiden. Surfplattan är bättre och jag ska försöka bli bättre på att få med mig den på bussen och när vi är ute och åker. Mitt ”lyxproblem” är att barnen vill låna plattan när vi är på vift… Spännande utveckling om inte annat!

Kommentera

