Nattläsning

Igår vid sängdags var det dags för en ny bok. Klockan var dock redan efter elva, sent för en kvällstrött människa som jag. Men men, jag fick tag i en bok och började läsa. Jag läste i två timmar och då var boken också genomläst.

Boken det handlar om är självbiografin Min älskade unge av Maja Ögren Andersson. Vid femton års ålder börjar Majas son knarka, han tar allt tyngre saker. Maja försöker till en början göra det mesta hon kan för att hjälpa sin son. Det är behandlingshem både här och där, familjeveckor ibland och många många bakslag. Efter många år tar Maja avstånd i och med att hon själv inte längre orkar vara den omhändertagande.

Jag tänker inte berätta här hur det slutar, men har du två nattimmar över så är mitt förslag att du läser den här boken.

2 thoughts on “Nattläsning

Kommentera

