9789197627900_large_under-valnotstradet-goda-ideer-fran-vart-kok

Baka baka liten kaka

Fick två receptböcker i present nyligen. Recepten har jag inte hunnit titta på mycket än, däremot bilderna! Att se hur det skulle kunna bli när rätten är färdiglagad är nästan halva nöjet. Under valnötsträdet: goda idéer från vårt kök heter den ena boken. Den är skriven av Anna och Fanny Bergenström, mor och dotter. Här har jag redan hunnit baka ett mycket gott bröd med massor av frön. Mums!

Den andra boken jag fick heter Om jag var din hemmafru; eller hur man får en vardag att smaka som en lördag av Lotta Lundgren. Lotta var en av programledarna i Landet Brunsås. Jag har inte testat något av recepten än men det är snart dags! Även denna bok gör sig bra som ”titta-på-bilder-bok”.

9789113034263_large_om-jag-var-din-hemmafru-eller-hur-man-far-en-vardag-att-smaka-som-en-lordag

Kommentera

