Nancy Pearl kom till mig idag…

Så äntligen fick jag min Deluxe Librarian Action Figure med bokvagn, sökdator och infodisk! Nancy Pearl som dockan föreställer är i verkligheten bibliotekarie och är verksam i USA. Nancy har skrivit ett helt gäng böcker, de flesta är guider inom olika områden, till exempel Book Lust, Recommended Reading for Every Mood, Moment and Reason.

Nancy och hennes arbetsredskap kom i en kartong med bokhylletapet men jag funderar på om det inte är läge att göra ett lite större tittskåp och hänga det på väggen i mitt framtida hemmabibliotek. När nu det blir verklighet…

Kommentera

