Biblioteksmiljöer

Fick ett mail idag med en länk till ett gäng härliga bilder på olika bibliotek. Undrar hur det skulle kännas att arbeta på ett av dessa? Själv tror jag att det skulle kännas ganska högtidligt, i alla fall till en början. Jag inbillar mig att det också kan vara aningen stelt och en mängd med regler som skall följas. Betydligt fler än de som förekommer på det bibliotek där jag arbetar idag. Men ändå! Wow att ha en sådan arbetsplats!

När jag besöker för mig nya städer vill jag gärna in på stadens bibliotek, mycket för att titta och känna av stämningen. Men också för att leta tips att ta med hem. Yrkesskada? Jovars!

Bilderna hittar du här.

Kommentera

