Idag fick jag ett boktips!

Det brukar vara jag som ger boktips till låntagarna, men idag var det en tjej som hade läst en så bra bok så hon tipsade mig om den och hon ville även att jag skall berätta vad jag tyckte när jag läst den. Ibland brukar jag be en del elever återkomma och säga vad det tyckte om någon bok de lånar. Nu fick jag så jag teg!

Boktipset är Hur kunde hon? av Dana Fowley. Den handlar om en flicka som blir utsatt för övergrepp av några pedofiler under sin barndom. I vuxen ålder bestämmer hon sig för att berätta vad som hänt henne. I boken får man följa hennes väg åter till ett normalt liv, så normalt det nu kan bli.

Hon i titeln syftar på flickans mamma som aktivt hjälpt pedofilerna. Hur kunde hon?

Så nu är det bara att läsa! Jag tycker sådär om böcker som den här.

Kommentera

