Mera Alex! Mera Alex!

Så har jag slukat Schulmans bok Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Bak på boken skriver Piratförlaget att han skrivit en bok om att ”förändras, om att bli omkullkastad, tilltufsad och tvingas resa sig upp igen. Men framför allt har han skrivit en bok om kärlek.” Ja jösses! Vilken underbar bok. Vilken kärleksförklaring!

Jag har svårt att tro att denna bok lämnar någon oberörd. Är du osäker på om han är en författare att räkna med så läs den och se vad du tycker.Jag tror vem som helst kan hitta flera beröringspunkter i denna bok. I och med att Schulman är känd också för andra kvaliteter, vilka jag inte är så förtjust i, får jag tack vare hans bokskrivande en helt annan bild av honom.

Måste bara sluta med ett citat ur boken på sidan 186 i mitt ex

”Amanda”, säger jag. Du har inte bara förändrat mitt liv. Du har förändrat mig som människa.”

Måtte han skriva något mer!

One thought on “Mera Alex! Mera Alex!

  1. Ping: Bokslut 2011 | Den var bra

Kommentera

