Kärt återseende!

Har blivit erbjuden att åka till Italien i maj. Har inte varit där sedan -91 under en tågluff med syster yster så det är faktiskt dags nu igen. ”Researrangör” är Enligt O och några andra som åker med är Annika och Läsdagboken. Hänger du på?

Inför denna tripp har jag bokat Savianos Kom med mig på bibblan. Försökte också reservera Stål av Avallone men det var 6-dagarslån på den vilket och betydde (fick jag lära mig) att den inte kunde reserveras. Så om ingen lånar den från 6-dagarshyllan då, kan inte jag som bor en bit bort och har närmare till en filial få reservera den då? Nej, det gick inte för sig. Nähä. Bokus nästa.

Jag hoppas inte vi har såna regler på mitt bibliotek. Säg till i så fall!

Kommentera

